Haal het in Halen

Algemene info en richtlijnen handel & Horeca

‘Haal het in Halen’ cadeaubonnenactie

Het coronavirus heeft het leven van ons allemaal grondig overhoop gegooid. Als stadsbestuur willen we iedereen bedanken voor de inspanningen die jullie al geleverd hebben tijdens deze crisis.

 Wij willen echter nog een stap verder gaan en niet alleen onze inwoners, maar ook onze handelaars/ondernemers die getroffen werden door de coronacrisis, nog een extra hart onder de riem steken.

Het stadsbestuur besliste daarom een ‘Haal het in Halen’ cadeaubon te schenken aan alle inwoners (zie reglement voor meer info).

 In totaal stelt stad Halen voor deze actie een bedrag van bijna € 90.000 ter beschikking, enkel te gebruiken in onze Halense zaken.

Wie krijgt bonnen?

Elk gezinshoofd ontvangt € 15 euro. Voor elk bijkomend gezinslid dat op 1 september 2020 ingeschreven was op hetzelfde adres, komt daar nog eens € 5 per persoon bovenop. Zo zullen er meer dan 4000 bonnen verdeeld worden in Halen.

Hoe lang zijn de bonnen geldig?

De bonnen worden begin oktober per post verdeeld en zijn geldig tot 31 december 2020. Na 31 december zijn de bonnen niet meer geldig. Vervallen bonnen worden niet terugbetaald!

Welke handelaars/ondernemers kunnen deelnemen?

Elke Halense ondernemer, die respectievelijk als zelfstandige ondernemer of als onderneming is ingeschreven in de Kruispuntbank voor Ondernemingen voor activiteiten met als voorwerp detailhandel, horeca, voeding, beauty of wellness, mag deelnemen (zie artikel 6 van het reglement voor meer info).

Tot wanneer en hoe kan ik inschrijven/mijn zaak registreren?

Je kan je gratis via onze stad app inschrijven tot en met 27 september 2020.

Heb je jouw zaak al geregistreerd op de Halen app?

Ga dan naar de privacy instellingen op je dashboard en duid aan dat je aan de actie wil deelnemen. Vergeet zeker niet na te kijken of je gegevens en je bankrekeningnummer correct ingevuld zijn want dit is nodig voor de uitbetaling van de cadeaubonnen.

 Nog niet geregistreerd op de stad Halen app?

Ga dan naar de website https://dashboard.onzestadapp.be/customers/signin en vraag je login voor de app aan. Je ontvangt dan een mail met je login en uitleg over de app. Je kan al onmiddellijk bij het aanmaken van je account aanvinken dat je wil deelnemen aan de cadeaubonnenactie en je bankrekeningnummer en contactgegevens etc. invullen.

Zodra wij de aanvraag hebben goedgekeurd, kom je in de lijst met de deelnemende ondernemers op de app.

Het is belangrijk dat je de info van je zaak altijd up-to-date houdt in de app en dat je elke wijziging zo snel mogelijk doorgeeft aan de dienst lokale economie (cultuurdienst@halen.be), zodat zij ook de lijst op de website kunnen aanpassen.

Wie deelneemt aan de actie, verklaart zich akkoord met de in het reglement bepaalde regels.

Hoe krijg ik de info over de betaalapp?

Cirklo bezorgt de deelnemende handelaars na inschrijving een mail met alle nodige info om de betaalapp op hun smartphone, tablet of computer met camera te kunnen installeren .

Wat moet ik doen als ik de mail voor de installatie van de betaalapp niet vind in mijn mailbox?

De mails worden verstuurd vanuit Cirklo Light naar het mailadres dat je hebt ingegeven in de stad app. Controleer dus zeker of het mailadres correct is. Controleer ook of de mail niet bij de ongewenste mail terecht kwam. Ben je de mail kwijt? Neem dan even contact op met support@cirklo-light.com.

Hoe verloopt de betaling met de bonnen?

Op de bon die de klanten ontvangen staat een QR-code. Zij kunnen deze ook inscannen op hun smart phone in de stad app. Als handelaar kan je de QR-code van de bon waarmee de klant wil betalen (de papieren bon of de bon op de smart phone van je klant) scannen met jouw app. Je ziet meteen welk bedrag er nog op staat.

Je geeft het te betalen bedrag in op het toestel en toont dat aan de klant. Daarna scan je de QR-code van de bon (op papier of in de stad app), waarna de bon voor het te betalen bedrag wordt ontwaard. Meer info vind je in de mail die je ontvangen hebt van Cirklo na je registratie.

Wat indien het bedrag op de bon hoger is dan het te betalen bedrag?

Klanten kunnen het volledige bedrag van hun bon in 1 keer gebruiken, maar de bonnen kunnen ook in meerdere keren, bij 1 zaak, of op verschillende plaatsen gebruikt worden (zie artikel 3 en 4 van het reglement voor meer uitleg).

Wat indien het te betalen bedrag hoger is dan de (rest)waarde van de bon?

Indien de waarde van de bon kleiner is dan het te betalen bedrag, moet de klant de restwaarde op de gewone manier betalen via je kassasysteem.

Hoe kan ik zien of een betaling gelukt is?

Na het invoeren van het te betalen bedrag en het scannen van de QR-code, krijg je een bevestigingsbericht (groen scherm) te zien als de betaling gelukt is. Indien de betaling niet gelukt is, krijg je een rood scherm. Heb je geen groen of rood scherm gezien? Check dan in je transactiegeschiedenis of het bedrag is overgemaakt. Als dat niet zo is, is de betaling niet uitgevoerd en probeer je best opnieuw.

Is de cadeaubon ook geldig tijdens de koopjesperiode?

De bon kan altijd aanvaard worden (tot 31 december 2020), vermits de deelnemende handelaars het bedrag toch terugkrijgen van de stad.

Hoe en wanneer ontvang ik mijn geld?

Elke ondernemer kan tijdens het registratieproces kiezen of de omzetting door The Studio / Belfius van de Cirklo’s van de bonnen naar zijn/haar rekening, op wekelijkse dan wel op maandelijkse basis dient te gebeuren. Het is eveneens mogelijk om Cirklo’s ad-hoc om te zetten naar euro op je rekening.

De overschrijvingen gebeuren altijd op het einde van de dag waarop je ze hebt aangevraagd. Hou ook rekening met de overschrijvingstermijnen van je bank. Heb je vragen hierover, neem dan contact op met support@cirklo-light.com.

Alleen handelaars/ondernemers die zijn geregistreerd en opgenomen in de lijst met de deelnemende handelaars mogen cadeaubonnen aanvaarden.

Wie niet geregistreerd is, kan geen terugbetaling van bonnen aanvragen/ontvangen.

Hoe moet ik mijn zaak uitschrijven?

Wil je je uitschrijven? Stuur dan een mail naar cultuurdienst@halen.be.