Moderatiecharter

Stad Halen is aanwezig op verschillende sociale media kanalen. Deze kanalen worden beheerd door de dienst Communicatie van het stadsbestuur en zijn bedoeld als plaatsen voor algemene informatie, aankondigingen, activiteiten, verkeershinder, foto's, ... Ze hebben als doel de burger te informeren. De berichten op onze sociale media zijn apolitiek en niet-commercieel.

Commentaren op berichten zijn toegelaten, het getuigt van je betrokkenheid bij de stad. Al vragen we je om het constructief te houden.

Houd je daarom aan volgende afspraken:

  • Ga respectvol om met elkaar en hanteer een vriendelijke toon.

  • Blijf bij het onderwerp. Zit je toch met andere vragen of wil je iets anders kwijt, stuur dan een privébericht, mail naar info@halen.be of doe een melding via de website.

  • Wees oprecht en motiveer je reactie. Stuur geen provocerende, valse of misleidende berichten en laat persoonlijke beschuldigingen achterwege.

  • Reageren en berichten plaatsen via valse profielen is niet toegelaten.

Volgende berichten zijn niet toegelaten en kunnen automatisch verwijderd worden:

  • berichten met discriminerend of racistisch taalgebruik

  • beledigingen, bedreigingen of haatdragend/agressief taalgebruik

  • kwetsende of provocerende berichten

  • spam (herhaaldelijk plaatsen van dezelfde boodschappen)

  • berichten met privégegevens

  • berichten van commerciële aard

  • foute of misleidende informatie

  • berichten met politieke inhoud of partijpolitieke verwijzingen

De dienst Communicatie beheert de sociale mediakanalen en behoudt zich het recht voor om, in naam van het stadsbestuur en op basis van deze gebruiksvoorwaarden, gebruikers te blokkeren, berichten of reacties te verbergen of verwijderen, en indien nodig te rapporteren aan het sociale mediabedrijf.

De gedragsregels in dit moderatiecharter zijn ook van toepassing op reacties en meldingen via Mijn Stadsapp. Ook daar zorgen we voor een respectvolle en duidelijke online communicatie.

Naar top